In 2021 bleef corona aanwezig maar net zoals vorig jaar hebben we ons werk zo veel mogelijk "gewoon" gedaan. Bij het gebruik van Social Media leverde dat het minste problemen op.
Vorig jaar verschenen er 98 blogposts op de website met een grote variëteit aan onderwerpen. Deze blogposts uit 2021 zijn in totaal ruim 31.000 keer bekeken. De vaste blogposts zoals beschikbare bronnen, inzien bouwvergunningen en openingstijden scoren goed. Blogs met vacatures doen het ook goed. In totaal zijn alle blogpost op onze website meer dan 110.000 keer bekeken in 2020. Dank aan alle bloggers die een bijdrage hebben geleverd!
Het Youtubekanaal van Regionaal Archief Tilburg startte in 2008 en kreeg in 2021 minder bezoekers dan de voorgaande jaren. Dat kom o.a. omdat een aantal films offline zijn gehaald omdat ze achterhaald zijn, zoals bv. de oude serie uitlegfilmpjes.
De films werden iets meer dan 14.000 (2020: ruim 19.000) keer bekeken (meer dan 30.000 minuten, gemiddeld iets meer dan 2 minuten).
Er zijn nu 414 abonnees (toename van 33 (2019: 44). In 2022 gaan we de films ook via onze eigen website aanbieden.
Het aantal volgers van ons twitteraccount is in 2021 een klein beetje gegroeid tot 2716 volgers (2020: 2678). Dat is een toename 38 volgers. In 2020 is gestart met een wekelijkse tweet op woensdag uit de Wiki Midden-Brabant (#wikiwoensdag). In 2021 verscheen de 100ste tweet in die serie.
Sinds maart 2011 is Regionaal Archief Tilburg actief op Facebook. Tot eind 2014 had het archief daar een persoonlijke pagina waar je vriend mee kan worden. Het archief heeft sinds die tijd een bedrijfspagina die je "leuk" kunt vinden. Het aantal volgers liep een klein beetje terug. We tellen nu 3009 (2020: 3017) vrienden.
Regionaal Archief Tilburg is ook actiever geworden op Pinterest. Het aantal borden is fors uitgebreid en er komen daarom ook meer mensen op de borden kijken.
Het aantal volgens op Instagram is in 2020 behoorlijk gegroeid tot 1466 (2020: 1365).
In 2022 gaan alle medewerkers van Regionaal Archief Tilburg opnieuw hun uiterste best doen om via alle kanalen onze bezoekers te helpen. Blijf vooral reageren!
We wensen alle lezers en bezoekers een gezond, gelukkig en succesvol 2022 toe.
Gerelateerde blogposts:
Social Media in 2020
Social Media in 2019
Social Media in 2018
Social Media in 2017
Social Media in 2016
Social Media in 2015
Social Media in 2014
Social Media in 2013
Social Media in 2012
Social Media in 2011
Social Media in 2010